13/5/2008
seuraava merkintä jo hetkeä myöhemmin.
olen pahoillani, mutta sanat vaativat itsensä olevaksi.

paljon sanottavaa tästä elämästä.
miten on niin paljon sanottavaa elämättömästä ajasta?
paljon on kulunut hukkaan.
en ole oikein itseni nyt. tänään. koskaan.

kuka sen tietää mikä minä olen?
pelastajia ei näy enää.
ravinnokseni saan vain sitä mitä muilta jää.
ja tokihan voin nostaa itsesyytöksen määrää sillä
että minulla on asiat tavattoman hyvin joihinkin muihiin nähden.

voisi olla paljon pahemmin.
en ota määränpäätä.

tämä kirjoitus on jo pelkkää novellia. ei minua.
olen pelkkä itseni luomus tässä.
inspiraation ovet aukeavat jollain tavalla. minä olen portti jollekin.
minulla ei ole muuta, todellakaan.
ihmiset puhuvat rakkaudesta, mutta sekin on.. korruptoitunut.
luonnollinen etenemä se kai on, että asiat likaantuvat ja sekaantuvat.
eihän likakaan ole muuta kuin ihmisen näkemys aineesta..
niin, enemmän se on vain muutosta.

levottomana olen. monen monta vuotta jo.
joskus muistan millaista oli 17-vuotiaana. maata sängyssä aamuvarhaisella jonkun kanssa
jota väitti rakastavansa. olinko jo silloin näin? en usko.
nyt se on ohi ja tuhanteen kertaan koettu kuitenkin.
ei mitään jää. en ole pessimisti. elänyt vain oman elämäni tähän hetkeen.

en tunne masennusta kuin ennen. se on muuttunut taas.
minä olen muuttunut. uusi aalto pyyhkäisee hahmoni lävitse ja jäljelle jää
jotain. kerta toisensa jälkeen.
Nimiä vierii mieleen menneestä. Kasvoja ja ihmisiä.
Rakkaat.
Missä olette?
Minäkö sen tein että lähditte?

eivät työni ole mitään uutta tässä post-modernissa maailmassa.
missä kaikki on kirotun hetkellistä.
menet siinä tai jäät jälkeen. olet osa osia tai et mitään.
mitä minä tiedän? siinä se on ongelman alku ja juuri.
jos unohtaisi olevansa ja alkaisi olla sen kautta.

etsijä. en voi lakata etsimästä. jokin velvollisuus on oltava.
antaja tuntematon, ja ne joille annan, harvoin huomaavat.
jotenkin en ole enää onnellinen kummassakaan hetkessä.
jos minut nähdään, tahdon paeta. jos pakenen, tahdon palata.

ihmisen historia kiteytyy aina yksilössä.